FASHION

Br. 3 · 28. februar 2018.

Бр. 1 · 25. новембар 2017

 

Pečat urbane elegancije

Marina Ilić:

Udobnost je važnija od svega

Posle nekoliko godina razdvojenosti i života na dva kontinenta, sudbina je ponovo spojila dve prijateljice koje su rešile da osnuju modni brend Marinia, u nameri da izgrade prepoznatljiv stil namenjen savremenoj ženi

Piše: Saša Tošić

Foto: Privatna arhiva

„Modeli iz kolekcije Perspective specifični su po formama koje izgledaju drugačije kada se posmatraju iz različitih uglova, kao i kompleksnoj 3D teksturi različitih materijala“

Život neke ljude razdvoji da bi ih u pravom trenutku ponovo spojio u drugačijim okolnostima i odredio im zajednički pravac. Ovo se dešava obično u ljubavnim pričama, ređe u poslovnim. Međutim, upravo se to desilo dvema prijateljicama iz Kragujevca koje su započele uspešnu karijeru, svaka u oblasti za koju se školovala, a onda ih je život ponovo spojio pred zajedničkim izazovom da svoje iskustvo udruže stremeći ka novim postignućima.

U tinejdžerskom uzrastu Kragujevčanka Marina Ilić družila se sa svojom sugrađankom Ksenijom Zlatić, a onda je otišla u Beograd da bi studirala grafički dizajn. Nekoliko godina posle toga, njena prijateljica preselila se u Nemačku kako bi završila master studije, a potom je otišla u Boston, zaposlila se u finansijskom sektoru i vremenom postala vrsni ekspert jedne od vodećih američkih banaka. Pored primarnog zanimanja, Marina je svoju kreativnost počela da izražava i kroz dizajniranje odeće. Geografska udaljenost dve drugarice postala je još veća, kontakti su se proredili, da bi pre dve godine ponovo postali sve učestaliji kada su rešile da osnuju modni brend, s namerom da osvoje srpsko i američko tržište. S obzirom na to da skromnost nije odlika uspešnih osoba, njihove ambicije usmerene su i ka globalnom tržištu, ali se ne opterećuju. Polako, korak po korak… Proučile su strategiju, napravile biznis plan i osmislile naziv. Dok su razmišljale o imenu brenda, nije bilo dileme.
- Naziv Marinia nastao je potpuno spontano, iz mog nadimka. Tokom dugogodišnjeg bavljenja dizajnom, kako grafičkim tako i modnim, postala sam poznata kao Marinia, pa je ovaj naziv ostao i kao ime brenda za koji danas radim dizajn – kaže Marina koja je zajedno sa Ksenijom njihov zajednički rad prošlog septembra predstavila na reviji u okviru New York Fashion Weeka.

„Ema Stoun bila bi odličan ambasador brenda Marinia. Osim što je veoma talentovana i popularna glumica, uvek je vidimo u modelima sa stilom koji je veoma upečatljiv i ostavlja dugotrajan utisak na publik“

Čime ste bili inspirisani kada ste dizajnirali kolekciju Perspective za sezonu jesen/zima koju ste predstavili u Americi i kakve materijale ste koristili u njenoj izradi?
- Modeli iz kolekcije Perspective specifični su po formama koje izgledaju drugačije kada se posmatraju iz različitih uglova, kao i kompleksnoj 3D teksturi različitih materijala. Kombinacije kože i metalnih elemenata korišćena je u kreiranju novih oblika urbano- elegantnog stila brenda Marinia. Najčešći tonovi su nijanse zlatne i srebrne. Nadolazeći trendovi na specifičan način integrisani su u ovu kolekciju, a posebnu svežinu u metalne tonove unela je i nijansa ciklame. Osim toga, uz specifične komade asesoara, blaga doza ležernosti doprinosi zavodljivosti zlatno-srebrnih preliva uronjenih u večitu misteriju crne. Svaki model iz ove kolekcije širi ugao posmatranja jedinstvenog ženskog izgleda, koji je veoma zainteresovao publiku i u Njujorku. Što je najbitnije, i pored nestandardnog izgleda, svi komadi iz ove kolekcije veoma su praktični, udobni i jednostavni za nošenje.

Ovo je jedan od najvećih modnih događaja u svetu. Kakve utiske nosite s ove revije?
Učestvovanje na jednom od najbitnijih modnih događaja zahtevalo je ozbiljnu organizaciju. Iako je tempo u bekstejdžu bio veoma brz, uz veliku koncentraciju uspeli smo da sve pripremimo za modnu pistu. Revija je održana u atraktivnoj Angel Orensanz Foundation koju je magazin Forbs proglasio za jedan od najlepših istorijskih objekata. Samo prisustvo ovom događaju je neverovatno, a pogotovo mogućnost da i sami učestvujete i budete deo te atmosfere. Želimo da se brend Marinia proizvodi u Srbiji i nadamo se da će se uz naš veliki rad i angažovanje što dalje raširiti.

Posle Njujorka, u Srbiji ste predstavili kolekciju Spectrum, za sezonu proleće/leto 2018. Po čemu je ona drugačija od Perspective?
- Posle uspešne revije koju smo imali na Nedelji mode u Americi, nastojali smo da prenesemo duh Njujorka tokom predstavljanja kolekcije Spectrum u Novom Sadu. Pored karakterističnih nijansi za naš dizajn, srebrne i zlatne, u ovoj kolekciji zastupljen je ceo spektar zelenih, plavih i ciklama tonova. One su kombinovane na jedinstven način, u različitim modnim detaljima i materijalima, kao što su čipka i svila. Svi modeli ističu eleganciju našeg urbano elegantnog stila. Pored zanimljivih dugih haljina, iz kolekcije Spectrum posebno bih izdvojila korsete koji su u trendu na modnoj sceni u Njujorku. Svaki je unikatnog dizajna i ručno izrađen uz korišćenje brojnih modnih detalja, kao što su koža, čipka i metal.

Čini se da ste koristili oštre i ravne linije. Koliko je preciznost bitna u vašim modelima?
- Udobnost svakog odevnog komada izuzetno je važna, pa sam nestandardne ideje na najbolji način pretvorila u tehnički dobro urađene modele. Igra formama i kombinacija neobičnih oblika sa oštrim linijama kroja, predstavlja izazov u stvaranju svake nove kolekcije. Takođe, ručno rađeni detalji od kože i drugih materijala zahtevaju veliku preciznost u izradi. 

„Pored zanimljivih dugih haljina, iz kolekcije Spectrum posebno bih izdvojila korsete koji su u trendu na modnoj sceni u Njujorku. Svaki je unikatnog dizajna i ručno izrađen uz korišćenje brojnih modnih detalja, kao što su koža, čipka i metal“

Kakva bi to, po vama, trebalo da bude Marinia devojka?
- Moto našeg brenda Don't Be,Wanna Be, Just Be, oslikava posebnost i jedinstvenost svakog trenutka, a ne samo odlaganje za nešto što bi trebalo da bude specijalno. Osim što radimo u skladu sa trenutnim globalnim trendovima, trudimo se da u aktuelne modele ubacimo duh našeg specifičnog stila. Takođe, u linijama koje su jednostavnije imamo asesoare kao što su ogrlice od kože sa metalnim elementima ili kape koje kombinuju krzno, kožu i ukrasne detalje. Težimo da Marinia kreacije budu praktične dajući atipičnost svakodnevnim kombinacijama, kao i eleganciju u posebnim prilikama. 

Kad biste mogli da birate, koju biste javnu ličnost iz sveta odabrali da bude zaštitno lice vaših modela?

- Ima mnogo zanimljivih žena na svetskoj sceni i teško je odlučiti se za samo jednu, ali recimo Ema Stoun bila bi odličan ambasador brenda Marinia. Osim što je veoma talentovana i popularna glumica, uvek je vidimo u modelima sa stilom koji je veoma upečatljiv i ostavlja dugotrajan utisak na publiku.  C

„Igra formama i kombinacija neobičnih oblika sa oštrim linijama kroja, predstavlja izazov u stvaranju svake nove kolekcije“

Lajkujte našu Facebook stranu i saznajte prvi kada izađe novi broj magazina

Klikni na Share dugme i podeli zadovoljstvo čitanja magazina        

sa svojim prijateljima

Br. 3 · 28. februar 2018.

Izdaje:

NovaArt

Kopenhagen, Denmark

email: magazin@52.rs

Copyright © 2018 NovaArt.

Sva prava izdavača zadržana. Reprodukovanje pisanih i ilustrovanih materijala, delimično ili u potpunosti, dozvoljeno je isključivo uz prethodnu pismenu saglasnost izdavača. Redakcija ne odgovara za sadržaj oglasa.