top of page

Бр. 1 · 25. новембар 2017

Naslovna L

FASHION

Br. 4 · 25. maj 2018.

Obeležavanje dve decenije kreativnog rada
Zvonko Marković

Plemenitost i luksuz lagano nestaju

Jedan od naših najtalentovanijih dizajnera koji je svoje modele predstavio i u svetskim modnim centrima, ovog proleća obeležio je značajan jubilej. Dok se osvrće na početke svog puta i analizira modnu scenu Srbije danas, popularni kreator otkriva šta ga je inspirisalo kada je stvarao novu kolekciju i kakvi su mu planovi za predstojeći period

Piše: Jelena Kovačević
Foto: Svetlana Braun

Mnogi modni znalci slažu se u oceni da je posle Aleksandra Joksimovića, koji se smatra začetnikom visoke mode u nekadašnjoj Jugoslaviji, Zvonko Marković najtalentovaniji dizajner koji je nastavio taj put.  Karijeru je započeo pre dve decenije i vremenom je stasavao u jednog od najcenjenijih modnih kreatora na ovim prostorima, a zahvaljujući svom talentu i radu imao je priliku da svoje kolekcije predstavi i u svetskim modnim centrima kao što su Pariz, Njujork, Sankt Peterburg… Prvi je i jedini dizajner koji je učestvovao na prestižnoj manifestaciji Haute Couture Paris, a dobitnik je i brojnih kredibilnih nagrada u oblasti mode.


Na nedavno završenom Serbia Fashion Weeku, Marković je predstavio svoju novu kolekciju kojom je obeležio dvadeset godina kreativnog rada.
 

,,Moj modni ukus davno su formirale Eni Lenoks i Madona. A ukus današnje omladine formiraju neki drugi likovi. Za mene, ikone stila uvek će biti upravo ove dve plavuše''

Čime ste bili nadahnuti dok ste stvarali ovu kolekciju?
- Inspiraciju sam pronašao u bajkovitoj ljubavnoj priči vodenog ljiljana koji se zaljubljuje u refleksiju punog meseca na površini vode. Ideja o savršenoj ljubavi koja nikada nije ostvarena, a opet je nekako realna. Kada pogledate površinu vode na mesečini kako leluja, ne možete a da ne pomislite na nešto romantično. Kolekcija sadrži dva bloka, prvi se odnosi na noć, drugi na dan, pa su i boje prilagođene tome.


U jednom intervjuu rekli ste da u modu ugrađujete lični pogled na svet. Kakav je svet bio kada ste pripremali kolekciju kojom obeležavate dve decenije svog rada?
- Svet je jedno mesto koje je, koliko god mi pokušavali da ga upoznamo, za nas neistraženo. U svet oko mene utkani su lepota, ljubav i magija. Svet koji titra od emocija. Naravno, on je pun novih životnih izazova. Ove dve decenije naprosto su proletele, ali kad vidim neverovatne rezultate koje sam postigao, zapitam se kako sam to uspeo da uradim za tako kratko vreme.


Ako bi vaš rad tokom dve decenije karijere morao da stane u dve rečenice, kako bi one glasile?
- Živeti za inspiraciju i Stvarati magiju. Mojih 20 godina rada ispunili su brojni neverovatni trenuci. Doživeo sam da budem nagrađivan od najelitnijih svetskih kulturnih institucija i da moje haljine obožavaju milioni žena.

„Smatram da ne oskudevam mnogo u duhovitosti i imam ljudima šta da kažem, ali želim da im istovremeno približim i moju drugu stranu ličnosti, iz privatnog života, što mnoge interesuje“

Koko Šanel je rekla da žena može da bude previše obučena, ali nikada ne može da bude previše elegantna. Mislite li i vi tako?
- Savremeno vreme postavlja nove standarde. Pitanje je šta žena želi da postigne svojim pojavljivanjem. Nekada efekat koji želi da postigne mora da nadmaši očekivano. Ženska garderoba danas nije samo pitanje elegancije, već svojevrsni odraz ličnog stava. Ne zaboravite da su upravo modeli Koko Šanel skandalizovali javnost u momentima njenog probijanja u svet mode.


Prodaje li danas garderobu ime ili kvalitet?
- Nažalost, garderobu danas, u svojevrsnom prezasićenju robom svuda oko nas i njenom dostupnošću, najčešće prodaju brend i mudro smišljene marketinške kampanje. To je, na neki način, uvreda za ljude koji se trude da iznad svega donesu kvalitet. Ali, takva je priroda stvari.
 

,,Inspiraciju za novu kolekciju pronašao sam u bajkovitoj ljubavnoj priči vodenog ljiljana koji se zaljubljuje u refleksiju punog meseca na površini vode. Ideja o savršenoj ljubavi koja nikada nije ostvarena, a opet je nekako realna''

Koliko se srpska modna scena promenila tokom ovih dvadeset godina vašeg rada?
- Modna scena se neprestano menja. Na mojim počecima, ženski sako bio je ultimativno must have. Već u narednih 10 godina haljina je preuzela primat, a kožni mantil i kaput zamenila je rokerska jakna. Moda je fluidna i neprestano se menja. Kada sam počinjao i pravio prve modne korake, postojali su jasno definisani trendovi za svaku sezonu u pogledu boje i formi... Sada je totalna anarhija i neko ko pomno ne prati modu, nikako ne može da je sagleda. Takođe, skupe i luksuzne plemenite tkanine zamenili su ekološki materijali, čije bojenje nije zagadilo prirodnu okolinu. Ekologija je postala modni must have, a plemenitost i luksuz polako nestaju.
 

Koji je vaš savet mladim dizajnerima da bi izgradili sopstveni stil i izbegli uniformisanost?
- Izuzetno je teško naći sopstveni stil. Na malom tržištu kao što je Srbija, to je svojevrstan luksuz. Lako je biti zaveden svetskim brendovima i njihovom estetikom, ali raditi svoje i ne podražavati druge, to je zaista veoma teško. Takvim putem svaki kreator krene onako kako ume, ali ultimativni cilj trebalo bi da bude  afirmacija sopstvenog stila. Ako veliki jeftini instant brendovi nešto proizvode, dizajner ne bi trebalo da nudi iste stvari i da se u ceni takmiči s njima. To je nemoguća misija.
 

,,Mojih 20 godina rada ispunili su brojni neverovatni trenuci. Doživeo sam da budem nagrađivan od najelitnijih svetskih kulturnih institucija i da haljine koje pravim obožavaju milioni žena''

Ko je, prema vašem mišljenju, ikona stila današnjice?
Ikona stila je osoba koju obožavaju deca od 13 do 19 godina. Ona formira ukus novih generacija. Moj ukus davno su formirale Eni Lenoks i Madona. A ukus današnje omladine formiraju neki drugi likovi. Za mene, ikone stila uvek će biti upravo ove dve plavuše.

Koji cilj ste sebi postavili za predstojeće proleće i leto? Da li će to biti period koji će obeležiti odmor ili rad?

- Mislim da sam zaslužio odmor, ali znajući sebe... Ne volim da propuštam prilike. Leto ću verovatno radno provesti u Rimu. Međutim, ljudima kao ja to nije problem, jer kada  je posao kojim se uspešno bavite ujedno i vaša najveća ljubav, onda rad u isto vreme predstavlja i uživanje.  C

Lajkujte našu Facebook stranu i saznajte prvi kada izađe novi broj magazina

Klikni na Share dugme i podeli zadovoljstvo čitanja magazina        

sa svojim prijateljima

Br. 4 · 25. maj 2018.

Izdaje:

NovaArt

Kopenhagen, Denmark

email: magazin@52.rs

Copyright © 2018 NovaArt.

Sva prava izdavača zadržana. Reprodukovanje pisanih i ilustrovanih materijala, delimično ili u potpunosti, dozvoljeno je isključivo uz prethodnu pismenu saglasnost izdavača. Redakcija ne odgovara za sadržaj oglasa. 

bottom of page