Бр. 1 · 25. новембар 2017
MODNI PIJEDESTAL
Deseto izdanje Serbia Fashion Weeka okupilo je pedeset dizajnera iz trideset zemalja koji su predstavili svoje kreacije na pet najatraktivnijih lokacija u Novom Sadu, a posebnu poslasticu predstavljala je revija Tjerija Miglera
Piše: Jelena Kovačević
Foto: Svetlana Braun
Kako dolikuje obeležavanju jubileja, deseto izdanje Serbia Fashion Weeka održalo se na pet lokacija u Novom Sadu. Sve je počelo panonskom bajkom pod vedrim nebom – u Dunavskom parku, nastavljeno je u Galeriji Matice srpske, potom u andergraund prostoru Fabrika, Master centru Novosadskog sajma, a završeno je modnim hepeningom u Srpskom narodnom pozorištu.
DAN PRVI
Mir pod mesečinom i tišinu Dunavskog park u srcu Novog Sada zamenili su glamur, žamor mnogobrojne publike i reflektori. Ukupno 50 dizajnera iz 30 zemalja u nesvakidašnjem ambijentu, uz zvuke orkestra i solista opere Srpskog narodnog pozorišta, predstavili su svoje kreacije koje je nosilo preko 100 manekena.
Publika je imala priliku da vidi različite kreacije, od elegantnih večernjih toaleta kakve su prikazali američki dizajneri, preko muških sakoa neobičnog kroja holandskih kreatora do komada rumunskih dizajnera sa motivima iz istorije umetnosti, zajedno sa dizajnerima iz Italije, Francuske, Švajcarske, Argentine, Kazahstana, Crne Gore, Makedonije, Poljske, Srbije i celog regiona.
DAN DRUGI
Dokaz da je moda povezana sa mnogim granama umetnosti jeste i projekat Serbia Fashion Weeka i Galerije Matice srpske Kulturno nasleđe u modi, koji je otpočeo pre godinu i po dana. Ovaj projekat okupio je neke od najznačajnijih srpskih i inostranih dizajnera koji su inspirisani haljinama predstavljenim u delima naših poznatih slikara, reinterpretirali i modernizovali istorijsku kostimografiju kroz sopstvene modele, spajajući naše kulturno nasleđe i savremeno odevanje kroz visoku modu. Drugi dan Serbia Fashion Weeka počeo je otvaranjem izložbe u Galeriji Matice srpske, čiju postavku čine haljine modnih dizajnera postavljenih pored dela velikih slikara.
Nakon izložbe, program je nastavljen u Kineskoj četvrti – u SKC Fabrika gde su na reviji Grace & Heroes, koju je osmislio stilista Srđan Šveljo, prikazane kreacije alternativne modne scene. Multitalentovana ličnost, poznat i kao DJ Fanatik, autor nekoliko emisija i urednik modnih časopisa, još jednom je pokazao koliko je značajan za srpski svet mode. Na ovoj reviji prikazane su kreacije mladih dizajnera Balkana. Tatjana i Mila Popović predstavile su se neobičnom džins kombinacijom u ljubičastim nijansama. Đorđe Baščarević bio je vođen time da pruge uvek predstavljaju pun pogodak i svoje modele prošetao je u klasičnom mornarskom stilu. Pored ovih dizajnera bili su prisutni i Michael Ross, Lagami, Lutkart , Sanja Veličković iz Slovenije, američki kreator Erik Rosete, kao i mnogi drugi.
DAN TREĆI
Posle predstavljanja alternativne modne scene, trećeg dana manifestacija je nastavljena revijalnim delom u Master centru Novosadskog sajma. Svojim odličnim kreacijama prvi blok ukrasili su Aleksandar Gavrić, Nemanja Pantelić i Gorana Rochelle, nakon čega su se brojnoj publici predstavili Jovana Živković i Jovana Petković, dok su prvo revijalno veče zatvorile Jelena Krecković Ranđelović, Nataša Pejović i Danijela Božić.
- Treba imati viziju, biti uporan i istrajati u tome – rekao je nakon revije Aleksandar Gavrić, sedamnaestogodišnji modni dizajner koji već drugi put svoj rad izlaže na Serbia Fashion Weeku. Njegova kolekcija bila je prava poslastica za sve ljubitelje streetwear mode i sportske odeće koju, između ostalog, čine i trenutno veoma popularne bomber jakne.
Revija Jovane Petković izazvala je ogromno interesovanje publike u kojoj su bile i brojne poznate ličnosti: njen suprug, košarkaš Marko Kešelj, njegove kolege Miroslav Raduljica i Nenad Krstić, pevačica Ana Kokić, Vesna i Đole Đogani i mnogi drugi.
Treći blok doneo je sjajne kreacije Jelene Krecković Ranđelović i brenda Norri, Nataše Pejović i Danijele Božić. Jelena je na sceni prikazala uzvišeni stil, toplinu i finoću žene i njenog tela. Usledila je revija crnogorske dizajnerke Nataše Pejović koja je inspiraciju za ovu kolekciju pronašla u stilskim kontrastima. Danijela Božić predstavila se kolekcijom sačinjenom od kreacija koje su veoma smele, urbane, u tamnim i tmurnim nijansama koje razbija crveni ruž preliven preko usana manekenki. Pošto je danas vreme preterivanja, kreatorka je odlučila da pokaže divljinu žene. Haljine su bile ukrašene čipkom, baroknim kragnama i kaiševima, okićeni crvenim i crnim ružama.
Aleksandar Gavrić
Gorana Rochelle
Danijela Božić
,,Treba imati viziju, biti uporan i istrajati u tome”, rekao je najmlađi modni dizajner u Srbiji, sedamnaestogodišnji Aleksandar Gavrić
- Za ovaj jubilarni, deseti SFW želela sam da to bude nešto posebno, drugačije od svega prethodnog. Ostala sam negde pri samoj eleganciji i ekstravaganciji, ali na jedan malo drugačiji način – rekla je Danijela Božić.
Jovana Živković
Nemanja Pantelić
Jovana Petković
Nataša Pejović
DAN ČETVRTI
Narednog dana usledile su revije Bate Spasojevića, Marije Šabić, Suzane Perić, Peer Cox, Sanje Veličković, Ane Vasiljević, Milana Senića, Ivane Nikolić Stanković i rumunske dizajnerke Monarh.
Sanja Veličković, svima vrlo dobro poznata slovenačka dizajnerka, unela je živost, pokretljivost i napunila salu dobrom energijom. Razdragane manekenke zadobile su poverenje publike koja je tokom cele revije đuskala zajedno s njima. Kolekcija nosi naziv Slagalica, što znači da svaki komad može da se kombinuje kako god ko poželi i sa čime god poželi.
Kreatorka Ivana Nikolić Stanković prikazala je potpuno drugačiji stil od dosadašnjeg. Kolekcija je namenjena mladim ženama sa stavom, koje žele da istaknu svoju ženstvenost i izgledaju jedinstveno u svečanim prilikama.
Kreatorka Ivana Nikolić Stanković prikazala je potpuno drugačiji stil od dosadašnjeg – kolekciju namenjenu mladim ženama sa stavom, koje žele da istaknu svoju ženstvenost i izgledaju jedinstveno u svečanim prilikama
Dizajnerka Suzana Perić prikazala je kolekciju Most Wanted, a reviju je započela performansom dve plesačice koje su u igri kombinovale klasičan balet i moderan ples. Ova letnja kolekcija odiše lepršavošću, a ukrašena je brojnim cvetnim desenima koji najavljuju lepe i tople dane. Kreatorka je posebnu pažnju posvetila i kraćim haljinama sa puf rukavima i golim ramenima, kao i klasičnim crnim komadima koji su uvek u trendu, ali ovoga puta ukrašeni unikatnim šnalama na kaišu.
- Teško je ostati prepoznatljiv, svoj i uvek privući pažnju. Serbia Fashion Week je postao prava Nedelja mode koja ima reputaciju i ovde se osećam kao u nekoj svojoj matičnoj kući. Atmosfera je fantastična, a publika koja dolazi iz godine u godinu sve je bolja. Dobri su poznavaoci mode – rekla je Suzana.
Bata Spasojević
Peer Cox
,,Serbia Fashion Week postao je prava Nedelja mode koja ima reputaciju i ovde se osećam kao u nekoj svojoj matičnoj kući. Svake godine sve je bolje'', kaže Suzana Perić
Na narednoj reviji svoje modele prikazao je Milan Senića, stilista i kreator muških kolekcija. Crna boja, ležernost, kombinacija elegantnog i sportskog, dočarali su kako danas treba da izgleda muškarac sa stilom.
Ivana Nikolić Stanković
Suzana Perić
Ana Vasiljević
DAN PETI
Brend ruske dizajnerke Margarite Panove otvorio je poslednji revijalni dan Serbia Fashion Weeka. Frizure u retro stilu upotpunile su pastelno plavi, sivi, nežno žuti i roze tonovi. Dizajnerka je kombinovala elemente visoke mode i street stila.
Sjajna atmosfera vladala je i tokom revije dizajnera Erika Rosete. Dok su se smenjivali modeli u smelim komadima muškog donjeg veša i manekenke obučene u militari stilu, u skladu s atmosferom, svetla su treptala crveno, kao tokom vanrednog stanja. Dizajner je klasičnim svakodnevnim komadima dodao svoj lični pečat: muška atletska majica sa prorezima i kapuljačom, ženski kombinezon sa korsetom, muška motor jakna od pliša, plus size ženski sako u boji starog zlata. Svaki od prikazanih komada slao je jasnu i glasnu poruku: pažnja, gledaj mene!
Marina Ilić kreirala je šik haljine za brend Marinia, u kojima je dominirala ljubičasta boja. Svaka kreacija bila je upotpunjena detaljima izrađenim od materijala različitih tekstura. Na nekim delovima haljine istakle bi se i resice i naborana tkanina. Uz dugačke veštačke trepavice, koje su bile upečatljive, lice je krasila šminka pravih prolećnih boja. Zanimljiv detalj na modelima bila je stilizovana konstrukcija u obliku atoma, što predstavlja jasnu simboliku na naziv kolekcije Atomic Flower.
Erik Rosete
Milica Tričković
Boško Jakovljević ostao je dosledan sportskoj eleganciji. Ženski modeli inspirisani su skrivenom divljinom u svakoj ženi, a muška odela namenjena su hrabrim muškarcima koji su spremni na promene
Boško Jakovljević predstavio je novu kolekciju za brend Martini Vesto. Kreacije prepoznatljive po sportskoj eleganciji obiluju jarkim bojama, a ženski modeli inspirisani su skrivenom divljinom u svakoj ženi. Muška odela namenjena su hrabrim muškarcima koji su spremni na promene u svom načinu odevanja, što može biti uvertira i za velike promene na životnom planu.
Potpredsednik Serbia Fashion Weeka i oficijelni član federacije Visoke mode, kreator Emerik Fransoa, novom kolekcijom publiku je na trenutak vratio u osamdesete godine prošlog veka, podsetio na vrednosti koje su se tada cenile i šta je u tom periodu značila moda. Cela kolekcija je u crnoj i beloj boji, što se razlikuje od njegovog dosadašnjeg rada. Tajanstvenost koju su doneli ženski detektivski mantili pojačali su delovi od čipke koja je dodatno uzburkala strasti na samoj pisti. Revija je bila puna drame i gotike, koja se u nijansama provlačila kroz čitavu kolekciju.
Emerik Fransoa je novom kolekcijom publiku na trenutak vratio u osamdesete godine prošlog veka i podsetio na vrednosti koje su se tada cenile, kao i šta je u tom periodu značila moda
Emerik Fransoa
Inspiraciju je tražila u prirodi i pojavama koje se dešavaju u današnjem modernom dobu. Neočekivan poklon za publiku bila je naša pevačica Lena Kovačević, koja je svojom izvedbom prepoznatljive numere Cafe uspela da učini ovu reviju još zanimljivijom i svečanijom. Posle nastupa Lene Kovačević koja je podržala brend Marinia, svoju novu kolekciju prestavila je i Milica Tričković. Posle toaleta punih srebrnih preliva, šljaštećih detalja i raznovrsnih perlica i krljušti, usledio je niz haljina primerenijih za neke dnevne, ali i sasvim svečane ili posebne prilike. Ovi modeli spadaju u veding kolekcije koje su novitet kod Milice i u sebi nose romantičnu notu koju je publika prepoznala.
Stvarajući nove kreacije za brend Marinia, dizajnerka Marina Ilić inspiraciju je našla u prirodi i pojavama koje se dešavaju u današnjem modernom dobu. Kolekciju čine Atomic Flower šik haljine u kojima je dominirala ljubičasta boja, a upotpunjene su detaljima od materijala različitih tekstura
Marina Ilić za brend Marinia
Boško Jakovljević
Holandski dizajner Edi van den Kromenaker jedan je od prvih inostranih dizajnera koji se predstavio na nultom izdanju Serbia Fashion Weeka, a izložio je svoje modele garderobe i na ovom, jubilarnom. Ovoga puta prikazao je kolekciju damskih toaleta sa renesansnim motivima. Romantični Kupidon, prikazan kao mladi dečak sa krilima, lukom i strelom, krasio je elegantne svilene haljine boje slonovače zajedno sa viticama bordo-plavog cveća i printom zlatnih ukrasnih ramova karakterističnih za ovaj period umetnosti. Svoje mesto pod reflektorima novosadske modne piste našle su i čipkane crne i krv crvene haljine sa primesama gotike, s visokim kragnama i puf rukavima.
Na kraju revijalnog dela, publici se predstavio Zvonko Marković kolekcijom kojom obeležava svoj jubilej – dve decenije modnog stvaralaštva. Kolekcija kojom neizostavno vlada crna boja, upotpunjena je kožnim pantalonama, majicama od tila i suknjama od tvida. Upečatljive su i kožne bluze i suknje skrojene od delova materijala u trouglastom obliku. Svoje mesto na pisti našao je i prozračan crni materijal prekriven belim i zlatnim sitnim biserima, u formi haljine i bluze. Njegove toalete su bezvremene, a stil prepoznatljiv i upečatljiv, što se vidi u svakoj od kreacija. Vešto skrojena čipka, svaki nabor na mestu, kroj koji prati liniju tela i sliva se kao da je šiven po meri svakog od modela. Skladna i svesno uklopljena upotreba materijala jeste ono što ovog dizajnera neumorno drži na srpskom modnom pijedestalu.
Stvarajući nove kreacije za brend Marinia, dizajnerka Marina Ilić inspiraciju je našla u prirodi i pojavama koje se dešavaju u današnjem modernom dobu. Kolekciju čine Atomic Flower šik haljine u kojima je dominirala ljubičasta boja, a upotpunjene su detaljima od materijala različitih tekstura
Edi Van den Kromenaker
DAN ŠESTI
Poslednje veče nacionalne Nedelje mode otvorila je svojim nastupom na sceni Srpskog narodnog pozorišta Tijana Bogićević i to u haljini dugoj 60 metara. Prvi put na ovim prostorima publika je imala priliku da vidi maping haljine na čijem su se platnu smenjivali snimci sa prethodnih izdanja Srpske nedelje mode. Popularni voditelji Nataša Miljković i Slobodan Šarenac svojim šarmom ulepšali su veče, čija je kulminacija usledila kada je počela ekskluzivna revija ikone svetske mode Tjerija Miglera. Na trenutak sala Srpskog narodnog pozorišta ličila je na modne piste Njujorka, Pariza ili Milana.
Svetlana Horvat uručuje nagradu Maji Gojković
Svetlana Horvat uručuje nagradu Donaldu Potaru
Za muzički deo programa pobrinuli su se Lor Prešak i Stanko Marinković, koji su svojim specifičnim muzičkim stilom, u kojem se nadmeću francuska prefinjenost i duša Guče, očarali posetioce. U nastavku večeri, povodom jubileja Serbia Fashion Weeka dodeljene su nagrade institucijama i pojedincima koji su doprineli nastanku i razvoju ove Nedelje mode, što je kasnije proslavljeno na svečanom koktelu na terasi Srpskog narodnog pozorišta. C
Lajkujte našu Facebook stranu i saznajte prvi kada izađe novi broj magazina
Klikni na Share dugme i podeli zadovoljstvo čitanja magazina
sa svojim prijateljima
Br. 4 · 25. maj 2018.
Izdaje:
NovaArt
Kopenhagen, Denmark
email: magazin@52.rs
Copyright © 2018 NovaArt.
Sva prava izdavača zadržana. Reprodukovanje pisanih i ilustrovanih materijala, delimično ili u potpunosti, dozvoljeno je isključivo uz prethodnu pismenu saglasnost izdavača. Redakcija ne odgovara za sadržaj oglasa.